Przejdź do treści
Polski
  • Brak sugerowanych wyników, ponieważ pole wyszukiwania jest puste.

Aplikacja skanująca Going. Scan

Kontrola biletów przy wejściu na wydarzenie nigdy nie była prostsza! 

Pobierz bezpłatną aplikację Going. Scan dostępną w App Store lub Sklepie Play, a następnie zaloguj się do niej tymi samymi danymi dostępowymi, których używasz do logowania się w panelu partnerskim.

Linki do bezpośredniego pobrania aplikacji:

System iOS

system Android

Na Twoją prośbę możemy utworzyć dodatkowy dostęp jedynie do aplikacji skanującej, abyś mógł bezpiecznie przekazać go pracownikom kontrolującym bilety. 

Ważne! Przed rozpoczęciem skanowania biletów upewnij się, że masz zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji, tj. Going. Scan v.2.9.3.

Zachęcamy do uruchomienia i przetestowania aplikacji nieco wcześniej niż tuż przed rozpoczęciem wpuszczania publiczności. W przypadku używania aplikacji po raz pierwszy nawet dzień wcześniej ;)

Instrukcja obsługi aplikacji Going. Scan - to proste!

shared image (2)

 

 

Po pobraniu i uruchomieniu aplikacji skanującej zostaniesz poproszony o podanie loginu e-mail oraz hasła. Domyślnie są to te same dane, których używasz do logowania się do panelu partnerskiego.

 

 

 

 

shared image (4)

 

 

Po pomyślnym logowaniu zostaniesz przeniesiony do zakładki "Skaner". Wyszukaj na liście interesujące Cię wydarzenie, a następnie kliknij "Skanuj na tym urządzeniu".

 

shared image (3)

 

Strefy (pomarańczowe kafelki) są tworzone automatycznie [AUTO] i zawierają wszystkie sprzedane bilety oraz wygenerowane zaproszenia na dany termin wydarzenia. Wybierz termin, na który chcesz skanować bilety. 

 

 

Skontaktuj się ze swoim opiekunem lub pod adresem clientcare@goingapp.pl, jeśli potrzebujesz podziału na różne strefy biletowe np. za względu na osobne wejścia lub kanały wejściowe dla poszczególnych biletów. 

 

Wydarzenia oraz terminy są widoczne na 48h przed godziną ich rozpoczęcia.

Jeśli w dalszym ciągu nie są one widoczne - skontaktuj się z nami i podaj adres e-mail, który został użyty do logowania oraz nazwę partnera lub wydarzenia w celu weryfikacji.

 Multimedia (16)

Po wybraniu strefy (pomarańczowego kafelka) zobaczysz widok skanowania biletów. W razie potrzeby możesz wpisać kod biletu ręcznie (bez spacji na jego początku, końcu oraz między znakami), a w celu skanowania biletów kliknij pomarańczową ikonę aparatu, a następnie wyraź zgodę na używanie aparatu przez aplikację Going. Scan.

Multimedia (17)

 

 

 

 

 

 

Ikona żarówki w prawym górnym rogu włącza tryb "Keep awake", który zapobiega wygaszeniu telefonu, aby usprawnić skanowanie. W trakcie skanowania aparatem jest też dostępna opcja uruchomienia latarki, żeby to zrobić należy kliknąć w ikonę znajdującą się w prawym dolnym rogu ekranu widoczną po otwarciu aparatu.

 

 

Multimedia (19)

 

Taki komunikat ukaże się po poprawnym zeskanowaniu biletu. Znajdziesz na nim imię i nazwisko kupującego bilet lub posiadacza biletu w przypadku biletów imiennych, kod biletu, czas ostatniej aktualizacji, tj. zeskanowania biletu, nazwę wydarzenia, nazwę puli z której pochodzi bilet, informację o liczbie biletów na dany kod QR, a w sekcji "Dodatkowe informacje" wyświetlą się dodatkowe informacje na bilecie, które były skonfigurowane w panelu.

 

 

 

shared image (5)

 

 

Taki komunikat wyświetli się w przypadku już wcześniej zeskanowanego biletu. W polu "Ostatnia aktualizacja" wyświetli się godzina pierwotnego zeskanowania biletu.

Uwaga! Aplikacja jest bardzo czuła, zachęcamy do uważnego skanowania biletów, aby uniknąć ich przypadkowego zeskanowania. W celu weryfikacji takiej sytuacji zawsze możesz sprawdzić czas ostatniej aktualizacji, czyli zeskanowania biletu.

 

 

shared image (6)

 

 

Ten komunikat zobaczysz po zeskanowaniu biletu spoza strefy. W przypadku używania strefy [AUTO] oznacza to, że bilet pochodzi z ekosystemu Going., ale nie jest ważny na Twój termin. Jeśli korzystasz z dedykowanych, tj. ręcznie utworzonych przez nas stref bilet może pochodzić z innej strefy, ale być ważny na Twój termin. Sprawdź nazwę puli i pokieruj posiadacza biletu do miejsca, w którym jego bilet może zostać skasowany.

 

 

 

shared image (7)

 

 

 

Komunikat "Nie ma takiego biletu" może świadczyć o m.in. błędnym bilecie okazanym przez posiadacza lub fałszywym bilecie. Rekomendujemy również porównanie danych kupującego na bilecie z dokumentem tożsamości. 

Uwaga! W przypadku trybu "Synchronizacja bazy na urządzeniu" używanego do skanowania biletów w miejscu, w którym jest bardzo słaba lub wręcz znikoma sieć internetowa/komórkowa nowe bilety (zakupione przed chwilą) będą synchronizować się zgodnie z ustawieniami trybu - bilet mógł się jeszcze nie zsynchronizować. Wymuś ponowną synchronizację biletów zgodnie z instrukcją trybu (opowiadamy o tym w dalszej części instrukcji).

 

Dodatkowe ustawienia aplikacji Going. Scan w zakładce "Użytkownik"

shared image (8)

W tym miejscu możesz zmienić język aplikacji na angielski, a także włączyć systemową paletę kolorów (jeśli nie korzystasz z trybu ciemnego). 

Pokaż procent zeskanowanych biletów - domyślnie aplikacja nie będzie pokazywać % liczby zeskanowanych biletów, aby zapewnić jak najbardziej sprawny przebieg skanowania. Włączenie tej opcji może spowalniać działanie skanera w przypadku słabego połączenia internetowego. Zostaw tę opcję wyłączoną, jeśli nie jest to konieczne. % zeskanowanych biletów zobaczysz po wejściu w wybraną strefę w zakładce "Skaner". Korzystasz z dedykowanych stref i chcesz sprawdzić całościowy % zeskanowanych biletów? Wejdź w strefę [AUTO], w której znajdują się wszystkie bilety na Twój termin.

shared image (10)

 

 

Używaj skaner VisionCamera - zaawansowany aparat posiadający opcję m.in latarki, zooma oraz autofocusa, polecamy włączenie tej funkcji w przypadku problemów z domyślnym aparatem.

Odwróć ekran - w razie potrzeby możesz włączyć odwracanie ekranu aplikacji; przydatne np. przy samoobsługowej  kontroli wejścia przy użyciu tabletów lub telefonów zamontowanych w uchwytach, aby skanujący mógł dobrze zobaczyć komunikat widoczny po zeskanowaniu swojego biletu.

 

shared image (11)

 

Synchronizacja bazy na urządzeniu - gdy ta opcja jest włączona, aplikacja będzie synchronizować dane w tle korzystając z bazy danych na urządzeniu. Może to przyspieszyć skanowanie biletów w warunkach ograniczonej łączności internetowej, jednak nowo zakupione bilety, dane w chmurze oraz dane pomiędzy skanerami mogą by aktualizowane z opóźnieniem.

Po włączeniu tej opcji, po wejściu w wybraną strefę, zobaczysz symbol kółka zębatego w prawym górnym rogu. W razie potrzeby kliknij tę ikonę, a następnie wybierz "Wymuś synchronizację biletów".

shared image (12)

Czym są strefy i dlaczego z nich korzystamy?

Podział na strefy biletowe wykorzystujemy zwykle przy dużych wydarzeniach z wieloma kategoriami biletów. Pomagają one zarządzać prawidłowym przepływem uczestników przy wejściu na wydarzenie. Do każdej ze stref przypisujemy bilety, których posiadacze mogą skorzystać np. z danego wejścia. Tym samym bilet z jednej strefy zeskanowany przy wejściu na inną strefę nie zostanie zeskanowany (tj. nie straci ważności), a na ekranie aplikacji pojawi się stosowny komunikat.

PRZYKŁADY

Strefy są niezwykle użyteczne np. przy koncertach halowych, na które w sprzedaży były bilety na płytę oraz trybuny, a dla lepszej organizacji i bezpieczeństwa wejścia są podzielone wg rodzaju biletu. 

Podział na strefy przydaje się również na festiwalach, na które w sprzedaży były bilety jednodniowe, karnety oraz wjazdówki na parking.

Czasami warto wydzielić osobne wejście dla posiadaczy biletów VIP lub innej kategorii biletów, które wymagają np. wydania opasek lub gadżetów.