Skonfiguruj wydarzenie wielodniowe z pomocą tej instrukcji.
Zaloguj się do panelu partnerskiego i w widoku "WYDARZENIA" w menu głównym kliknij "DODAJ WYDARZENIE", a następnie wybierz "Jednodniowe".
Uzupełnij podstawowe informacje: nazwę wydarzenia, miejsce oraz kategorię.
Na podstawie nazwy wydarzenia zostanie utworzony adres URL - wpisz możliwie krótką nazwę, możesz edytować ją później.
Nie znajdujesz miejsca wydarzenia? Być może nie mamy go w swojej bazie. Napisz do nas na clientcare@goingapp.pl, a w jej treści podaj nazwę wydarzenia oraz dokładny adres. W przypadku braku adresu wyślij link do pinezki na Mapach Google.
Pamiętaj, aby wybrać kategorię zgodną z wydarzeniem, dzięki czemu wszyscy zainteresowani daną kategorią w łatwy sposób odnajdą Twoje wydarzenie w naszych serwisach. Wpłynie to również na wyświetlanie wydarzenia w reklamach dynamicznych. Kategoria jest bardzo ogólna, doprecyzujesz rodzaj wydarzenia za pomocą tagów.
Dostępne kategorie z przykładem rodzajów wydarzeń:
- Koncerty - festiwale, imprezy muzyczne, koncerty
- Kultura - wydarzenia filmowe, teatr, opera, wystawy
- Rozrywka - stand-up, improwizacja, burleska
- Sport - sporty walki, zawody sportowe, wydarzenia motoryzacyjne
- Inne - targi, warsztaty, jedzenie, spotkanie
Uzupełnij pozostałe informacje oraz opis, a następnie zatwierdź przyciskiem "DODAJ".
Jako datę zakończenia podaj ostatni pełny dzień festiwalu w którym posiadacze biletów mogą wejść na teren wydarzenia. Godzina zakończenia nie zostanie nigdzie wyświetlona.
Gratulacje! Właśnie stworzyłeś wydarzenie.
Na tym etapie rozróżniamy pojęcia wydarzenie oraz termin. W przypadku wydarzenia wielodnioweg powinien interesować Cię jego termin - zmiany w opisie, grafice i nazwie dokonane z poziomu terminu będą widoczne z punktu widzenia kupującego.
Z pulpitu "WYDARZENIA" kliknij w termin, aby przejść do jego menu.
Po otwarciu terminu w "Informacjach podstawowych" możesz podpiąć artystów występujących na Twoim wydarzeniu, dodać odpowiednie tagi, a w razie potrzeby edytować nazwę terminu.
W zakładce "Media" (również w wydarzeniu) dodaj grafikę 810x700 px, ewentualnie wklej link do ogólnodostępnego video w serwisie YouTube, aby wyświetlić go na karcie zakupowej.
Rozpoczęcie sprzedaży nie jest możliwe bez regulaminu - wgraj plik PDF w zakładce "Regulamin i zgody" (skorzystaj z naszego szablonu, jeśli nie posiadasz swojego regulaminu).
W zakładce "Konfiguracja biletu" możesz wgrać grafikę na bilet o parametrach 1200x400px, max. 250kB, .jpg.
Na koniec przejdź do zakładki "Sprzedaż i publikacja", aby dodać pule biletowe i skonfigurować inne ustawienia, np. automatyczne rozpoczęcie lub zakończenie sprzedaży.
Kliknij "DODAJ PULĘ" w prawym górnym rogu zakładki "Sprzedaż i publikacja".
Opis puli to jej nazwa, dlatego na początek musimy dodać opis puli, a dopiero później skonfigurować jej pozostałe ustawienia.
Nazwa to np. Karnet 3-dniowy, Bilet jednodniowy, Pula I, Bilet normalny, Bilet ulgowy, Kategoria I, itp., zależnie od potrzeb Twojego wydarzenia.
Opis będzie widoczny w szczegółach puli na stronie sprzedażowej. Warto dodać informację o czasie obowiązywania biletu.
Dodatkowa informacja będzie widoczna dopiero na bilecie po jego zakupie. Warto dodać informację o czasie obowiązywania biletu.
W kolejnym kroku, po dodaniu nazwy puli, skonfiguruj jej szczegóły takie jak wielkość emisji, cenę, VAT oraz walutę (domyślnie jest to PLN).
Pamiętaj wybrać prawidłową stawkę VAT - dostępne wartości są uzależnione od rodzaju umowy z Going. lub Twojego statusu płatnika, tj. czynny lub zwolniony.
Już w czasie konfigurowania puli zobaczysz cenę końcową dla klienta, tj. bazową cenę biletu powiększoną o opłatę serwisową, którą ponoszą klienci.
Kliknij "DALEJ", aby przejść do menu puli, w którym włączysz ją do sprzedaży, skonfigurujesz dostępność sprzedaży lub automatyczne przełączanie, a także w razie potrzeby włączysz bilety imienne w konfiguracji biletu.
W menu puli w zakładce "Opis i wyświetlanie" możesz podać nazwę grupy, do której należy pula. Dzięki temu widok dostępnych rodzajów biletów z punktu widzenia kupującego będzie bardziej przejrzysty. Pamiętaj podać identyczną nazwę grupy dla wszystkich pul tego samego rodzaju.
Możesz też zmienić kolejność wyświetlania pul przez przycisk "ZMIEŃ KOLEJNOŚĆ" w zakładce "Sprzedaż i publikacja" - przeciągnij pule wg wybranej kolejności, a następnie kliknij "ZAPISZ KOLEJNOŚĆ".
Nowo skonfigurowane pule są wyłączone ze sprzedaży.
Polecamy od razu włączyć pierwszą pulę lub wszystkie inne, które mają być dostępne zaraz po włączeniu sprzedaży terminu - nie martw się, do czasu rozpoczęcia sprzedaży z poziomu wydarzenia lub terminu Twoje bilety nie będą dostępne do zakupu.
Zapisz wszelkie zmiany dokonane w menu puli, a następnie wróć do zakładki "Sprzedaż i publikacja" w menu terminu przez kliknięcie daty terminu po lewej stronie.
Powtórz wszystkie kroki z konfiguracji puli biletowej, jeśli chcesz dodać kolejne pule do sprzedaży.
Gotowe! Rozpocznij sprzedaż, opublikuj wydarzenie, pobierz link sprzedażowy i puść w świat wiadomość, że bilety są już dostępne w serwisie oraz aplikacji Going., Empik Bilety oraz stacjonarnie w salonach Empik w całej Polsce.
Link do zakupu biletów pobierzesz z poziomu terminu przez kliknięcie "Podgląd". Skopiuj link z nowo otwartego okna przeglądarki.
Kliknij "Rozpocznij", aby rozpocząć sprzedaż biletów oraz "Opublikuj", aby wydarzenie było widoczne w naszych serwisach.