Trasa / Cykl

Z tego artykułu dowiesz się jak sprawnie przygotować do sprzedaży trasę koncertową lub cykl wydarzeń.

Zaloguj się do panelu partnerskiego i w widoku "WYDARZENIA" w menu głównym kliknij "DODAJ WYDARZENIE", a następnie wybierz "Trasa / Cykl". 

Zrzut ekranu 2024-07-23 120315Uzupełnij podstawowe informacje: nazwę wydarzenia, kategorię oraz opis trasy / cyklu i zatwierdź przyciskiem "DALEJ".

Na podstawie nazwy zostanie utworzony adres URL do automatycznej selekcji - wpisz możliwie krótką nazwę, np. tylko nazwę artysty i trasy lub nazwę cyklu. 

Opis trasy / cyklu powinien być uniwersalny, ponieważ automatycznie zaciągnie się do wszystkich terminów. Edycja opisu poszczególnych terminów jest możliwa na dalszym etapie konfiguracji.

Zrzut ekranu 2024-07-24 134018Pamiętaj, aby wybrać kategorię zgodną z wydarzeniem, dzięki czemu wszyscy zainteresowani daną kategorią w łatwy sposób odnajdą Twoje wydarzenie w naszych serwisach. Wpłynie to również na wyświetlanie wydarzenia w reklamach dynamicznych. Kategoria jest bardzo ogólna, doprecyzujesz rodzaj wydarzenia za pomocą tagów na dalszym etapie konfiguracji.

Dostępne kategorie z przykładem rodzajów wydarzeń:

  • Koncerty - festiwale, imprezy muzyczne, koncerty
  • Kultura - wydarzenia filmowe, teatr, opera, wystawy
  • Rozrywka - stand-up, improwizacja, burleska
  • Sport - sporty walki, zawody sportowe, wydarzenia motoryzacyjne
  • Inne - targi, warsztaty, jedzenie, spotkanie

Po kliknięciu "DALEJ" przejdziesz do kolejnego kroku, w którym dodasz wszystkie terminy np. koncertów w ramach danej trasy koncertowej lub terminy wydarzeń cyklicznych.

Zachowaj spójność w nazewnictwie terminów z wydarzeniem, np. NAZWA ARTYSTY | NAZWA TRASY | MIASTO.

Uzupełnij nazwę terminu, miejsce, datę oraz godzinę rozpoczęcia i otwarcia bram.

Nie znajdujesz miejsca wydarzenia? Być może nie mamy go w swojej bazie. Napisz do nas na clientcare@goingapp.pl, a w jej treści podaj nazwę wydarzenia oraz dokładny adres. W przypadku braku adresu wyślij link do pinezki na Mapach Google. 

Zrzut ekranu 2024-07-24 135456

Kliknij "DODAJ KOLEJNY TERMIN", gdy chcesz dodać termin w innym miejscu, np. kolejny koncert z trasy lub "POWIEL TERMIN", aby przekopiować nazwę, datę oraz godziny z poprzedniego terminu. Powtarzaj czynności aż do momentu dodania wszystkich terminów, a na koniec kliknij "ZAPISZ". Zostaniesz przeniesiony do pulpitu swojego wydarzenia.

Na tym etapie rozróżniamy pojęcia wydarzenie oraz terminy. Szczegóły takie jak ceny biletów i emisje w poszczególnych pulach, automatyczne rozpoczęcie sprzedaży, itp. konfigurujesz dla każdego terminu indywidualnie.

Zrzut ekranu 2024-07-24 144448

Zanim przejdziesz do konfiguracji terminów zerknij na menu wydarzenia, które znajduje się po lewej stronie. 

Zrzut ekranu 2024-07-24 144617

"Rozpocznij" - służy do ręcznego rozpoczęcia sprzedaży wszystkich terminów w wydarzeniu.

"Opublikuj" - służy do ręcznej publikacji wszystkich terminów w wydarzeniu. 

"Podgląd" - stąd pobierzesz link do automatycznej selekcji; po publikacji terminów będą one widoczne pod jednym adresem URL w ramach wydarzenia.

"Informacje podstawowe" - w tym miejscu możesz podpiąć artystę występującego na Twoim wydarzeniu, dodać odpowiednie tagi oraz edytować opis wydarzenia, 

"Media" - dodaj uniwersalną grafikę 810x700 px, która wyświetli się w automatycznej selekcji oraz na wszystkich terminach, o ile nie wgrasz na nich innych grafik. 

 

Kategoria, tagi oraz artyści dodani w "Informacjach podstawowych" zostaną automatycznie użyte na wszystkich terminach stworzonych w ramach wydarzenia, o ile nie edytujesz tych informacji bezpośrednio na każdym terminie.

Na liście terminów kliknij wybrany termin, aby przejść do jego menu i rozpocząć konfigurację.

Zrzut ekranu 2024-07-29 123442

Zrzut ekranu 2024-07-29 123704

Po otwarciu terminu w "Informacjach podstawowych" możesz podpiąć artystów występujących w tym terminie, dodać odpowiednie tagi, a w razie potrzeby edytować nazwę terminu.

W zakładce "Media" (również w wydarzeniu) dodaj grafikę 810x700 px indywidualną grafikę dla tego terminu.

Rozpoczęcie sprzedaży nie jest możliwe bez regulaminu - wgraj plik PDF w zakładce "Regulamin i zgody" (skorzystaj z naszego szablonu, jeśli nie posiadasz swojego regulaminu).

W zakładce "Konfiguracja biletu" możesz wgrać grafikę na bilet o parametrach 1200x400px, max. 250kB, .jpg.

Na koniec przejdź do zakładki "Sprzedaż i publikacja", aby dodać pule biletowe i skonfigurować inne ustawienia, np. automatyczne rozpoczęcie lub zakończenie sprzedaży. 

 

 

 


Kliknij "DODAJ PULĘ" w prawym górnym rogu zakładki "Sprzedaż i publikacja".

Zrzut ekranu 2024-07-18 151602Opis puli to jej nazwa, dlatego na początek musimy dodać opis puli, a dopiero później skonfigurować jej pozostałe ustawienia. 

Zrzut ekranu 2024-07-18 171623

Jeden opis puli możesz wykorzystywać wielokrotnie do różnych wydarzeń, nie ma potrzeby tworzenia nowych opisów za każdym razem.

Zrzut ekranu 2024-07-18 171935

Nazwa to np. Pula I, Bilet normalny, Bilet ulgowy, Kategoria I, itp., zależnie od potrzeb Twojego wydarzenia. 
Opis będzie widoczny w szczegółach puli na stronie sprzedażowej.
Dodatkowa informacja będzie widoczna dopiero na bilecie po jego zakupie.

 


W kolejnym kroku, po dodaniu nazwy puli, skonfiguruj jej szczegóły takie jak wielkość emisji, cenę, VAT oraz walutę (domyślnie jest to PLN).

Pamiętaj wybrać prawidłową stawkę VAT - dostępne wartości są uzależnione od rodzaju umowy z Going. lub Twojego statusu płatnika, tj. czynny lub zwolniony.

Już w czasie konfigurowania puli zobaczysz cenę końcową dla klienta, tj. bazową cenę biletu powiększoną o opłatę serwisową, którą ponoszą klienci.

Zrzut ekranu 2024-07-18 173349Kliknij "DALEJ", aby przejść do menu puli, w którym włączysz ją do sprzedaży, skonfigurujesz dostępność sprzedaży lub automatyczne przełączanie, a także w razie potrzeby włączysz bilety imienne w konfiguracji biletu. 

Nowo skonfigurowane pule są wyłączone ze sprzedaży.

Polecamy od razu włączyć pierwszą pulę lub wszystkie inne, które mają być dostępne zaraz po włączeniu sprzedaży terminu - nie martw się, do czasu rozpoczęcia sprzedaży z poziomu wydarzenia lub terminu Twoje bilety nie będą dostępne do zakupu. 

Zrzut ekranu 2024-07-18 174142

Zrzut ekranu 2024-07-18 174549

Zapisz wszelkie zmiany, a następnie wróć do zakładki "Sprzedaż i publikacja" w menu terminu przez kliknięcie daty terminu po lewej stronie.

Powtórz wszystkie kroki z konfiguracji puli biletowej, jeśli chcesz dodać kolejne pule do sprzedaży.

 

 

 

 

Gotowe! Rozpocznij sprzedaż, opublikuj wydarzenie, pobierz link sprzedażowy i puść w świat wiadomość, że bilety są już dostępne w serwisie oraz aplikacji Going., Empik Bilety oraz stacjonarnie w salonach Empik w całej Polsce.

Link do zakupu biletów bezpośrednio na ten termin pobierzesz z poziomu terminu przez kliknięcie "Podgląd". Skopiuj link z nowo otwartego okna przeglądarki.

Kliknij "Rozpocznij", aby rozpocząć sprzedaż biletów oraz "Opublikuj", aby termin było widoczny w naszych serwisach.

Zrzut ekranu 2024-07-19 155136