Z tego artykułu dowiesz się jak sprawnie przygotować do sprzedaży trasę koncertową lub cykl wydarzeń.
Zaloguj się do panelu partnerskiego i w widoku "WYDARZENIA" w menu głównym kliknij "DODAJ WYDARZENIE", a następnie wybierz "Trasa / Cykl".
Uzupełnij podstawowe informacje: nazwę wydarzenia, kategorię oraz opis trasy / cyklu i zatwierdź przyciskiem "DALEJ".
Na podstawie nazwy zostanie utworzony adres URL do automatycznej selekcji - wpisz możliwie krótką nazwę, np. tylko nazwę artysty i trasy lub nazwę cyklu.
Opis trasy / cyklu powinien być uniwersalny, ponieważ automatycznie zaciągnie się do wszystkich terminów. Edycja opisu poszczególnych terminów jest możliwa na dalszym etapie konfiguracji.
Pamiętaj, aby wybrać kategorię zgodną z wydarzeniem, dzięki czemu wszyscy zainteresowani daną kategorią w łatwy sposób odnajdą Twoje wydarzenie w naszych serwisach. Wpłynie to również na wyświetlanie wydarzenia w reklamach dynamicznych. Kategoria jest bardzo ogólna, doprecyzujesz rodzaj wydarzenia za pomocą tagów na dalszym etapie konfiguracji.
Dostępne kategorie z przykładem rodzajów wydarzeń:
- Koncerty - festiwale, imprezy muzyczne, koncerty
- Kultura - wydarzenia filmowe, teatr, opera, wystawy
- Rozrywka - stand-up, improwizacja, burleska
- Sport - sporty walki, zawody sportowe, wydarzenia motoryzacyjne
- Inne - targi, warsztaty, jedzenie, spotkanie
Po kliknięciu "DALEJ" przejdziesz do kolejnego kroku, w którym dodasz wszystkie terminy np. koncertów w ramach danej trasy koncertowej lub terminy wydarzeń cyklicznych.
Zachowaj spójność w nazewnictwie terminów z wydarzeniem, np. NAZWA ARTYSTY | NAZWA TRASY | MIASTO.
Uzupełnij nazwę terminu, miejsce, datę oraz godzinę rozpoczęcia i otwarcia bram.
Nie znajdujesz miejsca wydarzenia? Być może nie mamy go w swojej bazie. Napisz do nas na clientcare@goingapp.pl, a w jej treści podaj nazwę wydarzenia oraz dokładny adres. W przypadku braku adresu wyślij link do pinezki na Mapach Google.
Kliknij "DODAJ KOLEJNY TERMIN", gdy chcesz dodać termin w innym miejscu, np. kolejny koncert z trasy lub "POWIEL TERMIN", aby przekopiować nazwę, datę oraz godziny z poprzedniego terminu. Powtarzaj czynności aż do momentu dodania wszystkich terminów, a na koniec kliknij "ZAPISZ". Zostaniesz przeniesiony do pulpitu swojego wydarzenia.
Na tym etapie rozróżniamy pojęcia wydarzenie oraz terminy. Szczegóły takie jak ceny biletów i emisje w poszczególnych pulach, automatyczne rozpoczęcie sprzedaży, itp. konfigurujesz dla każdego terminu indywidualnie.
Zanim przejdziesz do konfiguracji terminów zerknij na menu wydarzenia, które znajduje się po lewej stronie.
"Rozpocznij" - służy do ręcznego rozpoczęcia sprzedaży wszystkich terminów w wydarzeniu.
"Opublikuj" - służy do ręcznej publikacji wszystkich terminów w wydarzeniu.
"Podgląd" - stąd pobierzesz link do automatycznej selekcji; po publikacji terminów będą one widoczne pod jednym adresem URL w ramach wydarzenia.
"Informacje podstawowe" - w tym miejscu możesz podpiąć artystę występującego na Twoim wydarzeniu, dodać odpowiednie tagi oraz edytować opis wydarzenia,
"Media" - dodaj uniwersalną grafikę 810x700 px, która wyświetli się w automatycznej selekcji oraz na wszystkich terminach, o ile nie wgrasz na nich innych grafik.
Kategoria, tagi oraz artyści dodani w "Informacjach podstawowych" zostaną automatycznie użyte na wszystkich terminach stworzonych w ramach wydarzenia, o ile nie edytujesz tych informacji bezpośrednio na każdym terminie.
Na liście terminów kliknij wybrany termin, aby przejść do jego menu i rozpocząć konfigurację.
Po otwarciu terminu w "Informacjach podstawowych" możesz podpiąć artystów występujących w tym terminie, dodać odpowiednie tagi, a w razie potrzeby edytować nazwę terminu.
W zakładce "Media" (również w wydarzeniu) dodaj grafikę 810x700 px indywidualną grafikę dla tego terminu.
Rozpoczęcie sprzedaży nie jest możliwe bez regulaminu - wgraj plik PDF w zakładce "Regulamin i zgody" (skorzystaj z naszego szablonu, jeśli nie posiadasz swojego regulaminu).
W zakładce "Konfiguracja biletu" możesz wgrać grafikę na bilet o parametrach 1200x400px, max. 250kB, .jpg.
Na koniec przejdź do zakładki "Sprzedaż i publikacja", aby dodać pule biletowe i skonfigurować inne ustawienia, np. automatyczne rozpoczęcie lub zakończenie sprzedaży.
Kliknij "DODAJ PULĘ" w prawym górnym rogu zakładki "Sprzedaż i publikacja".
Opis puli to jej nazwa, dlatego na początek musimy dodać opis puli, a dopiero później skonfigurować jej pozostałe ustawienia.
Jeden opis puli możesz wykorzystywać wielokrotnie do różnych wydarzeń, nie ma potrzeby tworzenia nowych opisów za każdym razem.
Nazwa to np. Pula I, Bilet normalny, Bilet ulgowy, Kategoria I, itp., zależnie od potrzeb Twojego wydarzenia.
Opis będzie widoczny w szczegółach puli na stronie sprzedażowej.
Dodatkowa informacja będzie widoczna dopiero na bilecie po jego zakupie.
W kolejnym kroku, po dodaniu nazwy puli, skonfiguruj jej szczegóły takie jak wielkość emisji, cenę, VAT oraz walutę (domyślnie jest to PLN).
Pamiętaj wybrać prawidłową stawkę VAT - dostępne wartości są uzależnione od rodzaju umowy z Going. lub Twojego statusu płatnika, tj. czynny lub zwolniony.
Już w czasie konfigurowania puli zobaczysz cenę końcową dla klienta, tj. bazową cenę biletu powiększoną o opłatę serwisową, którą ponoszą klienci.
Kliknij "DALEJ", aby przejść do menu puli, w którym włączysz ją do sprzedaży, skonfigurujesz dostępność sprzedaży lub automatyczne przełączanie, a także w razie potrzeby włączysz bilety imienne w konfiguracji biletu.
Nowo skonfigurowane pule są wyłączone ze sprzedaży.
Polecamy od razu włączyć pierwszą pulę lub wszystkie inne, które mają być dostępne zaraz po włączeniu sprzedaży terminu - nie martw się, do czasu rozpoczęcia sprzedaży z poziomu wydarzenia lub terminu Twoje bilety nie będą dostępne do zakupu.
Zapisz wszelkie zmiany, a następnie wróć do zakładki "Sprzedaż i publikacja" w menu terminu przez kliknięcie daty terminu po lewej stronie.
Powtórz wszystkie kroki z konfiguracji puli biletowej, jeśli chcesz dodać kolejne pule do sprzedaży.
Gotowe! Rozpocznij sprzedaż, opublikuj wydarzenie, pobierz link sprzedażowy i puść w świat wiadomość, że bilety są już dostępne w serwisie oraz aplikacji Going., Empik Bilety oraz stacjonarnie w salonach Empik w całej Polsce.
Link do zakupu biletów bezpośrednio na ten termin pobierzesz z poziomu terminu przez kliknięcie "Podgląd". Skopiuj link z nowo otwartego okna przeglądarki.
Kliknij "Rozpocznij", aby rozpocząć sprzedaż biletów oraz "Opublikuj", aby termin było widoczny w naszych serwisach.