W tym artykule omawiamy m.in. konfigurację pul biletowych, zarządzanie sprzedażą i publikacją terminu, przekazywanie biletów oraz presale, czyli zabezpieczenie terminu hasłem.
Śmiało możemy uznać, że zakładka "Sprzedaż i publikacja" to centrum zarządzania terminem.
PULE BILETOWE
W tym miejscu dodasz nowe pule biletowe. W tym celu kliknij "DODAJ PULĘ" w prawym górnym rogu zakładki "Sprzedaż i publikacja".
Opis puli to jej nazwa, dlatego na początek musimy dodać opis puli (możesz skorzystać również z istniejących opisów - wybierz go z listy; upewnij się, że informacje w opisie puli są aktualne także dla nowego terminu), a dopiero później skonfigurować jej pozostałe parametry.
Jeden opis puli możesz wykorzystywać wielokrotnie do różnych wydarzeń, nie ma potrzeby tworzenia nowych opisów za każdym razem.
Nazwa to np. Pula I, Bilet normalny, Bilet ulgowy, Kategoria I, itp., zależnie od potrzeb Twojego wydarzenia.
Opis będzie widoczny w szczegółach puli na stronie sprzedażowej.
Dodatkowa informacja będzie widoczna dopiero na bilecie po jego zakupie.
W kolejnym kroku, po dodaniu nazwy puli, skonfiguruj jej szczegóły takie jak wielkość emisji, cenę, VAT oraz walutę (domyślnie jest to PLN).
W przypadku przygotowania sprzedaży pod numerowane miejsca siedzące pole "emisja" pozostaw puste. Kliknij tutaj i zobacz instrukcję konfiguracji miejsc siedzących.
Pamiętaj wybrać prawidłową stawkę VAT - dostępne wartości są uzależnione od rodzaju umowy z Going. lub Twojego statusu płatnika, tj. czynny lub zwolniony.
Już w czasie konfigurowania puli zobaczysz cenę końcową dla klienta, tj. bazową cenę biletu powiększoną o opłatę serwisową, którą ponoszą klienci.
Kliknij "DALEJ", aby przejść do menu puli, w którym włączysz ją do sprzedaży, skonfigurujesz dostępność sprzedaży lub automatyczne przełączanie, a także w razie potrzeby włączysz bilety imienne w konfiguracji biletu.
Nowo skonfigurowane pule są wyłączone ze sprzedaży.
Polecamy od razu włączyć pierwszą pulę lub wszystkie inne, które mają być dostępne zaraz po włączeniu sprzedaży terminu - nie martw się, do czasu rozpoczęcia sprzedaży z poziomu wydarzenia lub terminu Twoje bilety nie będą dostępne do zakupu.
Zapisz wszelkie zmiany, a następnie wróć do zakładki "Sprzedaż i publikacja" w menu terminu przez kliknięcie daty terminu po lewej stronie.
Powtórz wszystkie kroki z konfiguracji puli biletowej, jeśli chcesz dodać kolejne pule do sprzedaży.
W głównym widoku zakładki sprzedaż i publikacja możesz zmienić kolejność wyświetlania pul. W tym celu kliknij przycisk "ZMIEŃ KOLEJNOŚĆ". Następnie przeciągnij pule wedle uznania i zapisz zmiany przyciskiem "ZAPISZ KOLEJNOŚĆ".
USTAWIENIA
W tej sekcji możesz wyłączyć przekazywanie biletów (kliknij i przeczytaj na czym polega) oraz wyłączyć ukrywanie zamkniętych pul, gdy np. chcesz, aby kolejne pule były widoczne z punktu widzenia kupującego. Domyślnie obie funkcje są włączone.
Zanim użyjesz funkcji "Wyklucz ze zgód partnera" oraz "Sprzedaż z Empik Premium" skonsultuj się ze swoim opiekunem lub napisz do nas na clientcare@goingapp.pl
Uzupełnij pole "Maksymalna liczba sprzedaży", gdy chcesz z góry ustawić konkretną liczbę. Bardzo przydatne, gdy np. sprzedajesz kilka rodzajów biletów (lub ich cena zmienia się wg czasu), a miejsce Twojego wydarzenia ma określoną maksymalną pojemność - tym samym nie musisz uzupełniać emisji przy konfigurowaniu puli biletowej.
Domyślnie w czasie jednej transakcji użytkownik może kupić 4 szt. biletów z każdej puli. Uzupełnij poniższe pola wg uznania, gdy chcesz zmniejszyć lub zwiększyć tę liczbę. UWAGA: domyślny limit nie dotyczy zakupu numerowanych miejsc siedzących z planu sali.
W poniższych sekcjach zaplanujesz automatyczną publikację, rozpoczęcie i koniec sprzedaży. Pamiętaj o wcześniejszym włączeniu pul sprzedażowych lub ustawieniu na nich czasówki zgodnej z rozpoczęciem sprzedaży.
Zaplanowanie rozpoczęcia sprzedaży nie będzie możliwe bez wgranego regulaminu.
Domyślnie sprzedaż zakończy się wraz z godziną otwarcia bram ustawioną na terminie.
Włącz funkcję "Zabezpieczenie hasłem", gdy chcesz ograniczyć możliwość zakupu biletów jedynie wybranej grupie osób, której udostępnisz hasło. Przydatne w przypadku przedsprzedaży.
Funkcja przekierowania używana jest jedynie w uzasadnionych przypadkach. Skonsultuj się ze swoim opiekunem lub skontaktuj się z nami pod adresem clientcare@goingapp.pl
Teksty niestandardowe są również używane w uzasadnionych przypadkach. Pamiętaj, że kupujący w czasie zakupu powinien widzieć najbardziej aktualne dane dot. wydarzenia oraz cenę końcową, tj. bazową cenę biletu powiększoną o opłatę serwisową.
Po wprowadzeniu zmian w zakładce "Sprzedaż i publikacja" pamiętaj kliknąć przycisk "ZAPISZ".