Sprzedaż i publikacja

W tym artykule omawiamy m.in. konfigurację pul biletowych, zarządzanie sprzedażą i publikacją terminu, przekazywanie biletów oraz presale, czyli zabezpieczenie terminu hasłem.

Śmiało możemy uznać, że zakładka "Sprzedaż i publikacja" to centrum zarządzania terminem.

PULE BILETOWE

W tym miejscu dodasz nowe pule biletowe. W tym celu kliknij "DODAJ PULĘ" w prawym górnym rogu zakładki "Sprzedaż i publikacja".

Opis puli to jej nazwa, dlatego na początek musimy dodać opis puli (możesz skorzystać również z istniejących opisów - wybierz go z listy; upewnij się, że informacje w opisie puli są aktualne także dla nowego terminu), a dopiero później skonfigurować jej pozostałe parametry. 

Zrzut ekranu 2024-07-18 171623

Jeden opis puli możesz wykorzystywać wielokrotnie do różnych wydarzeń, nie ma potrzeby tworzenia nowych opisów za każdym razem.

Zrzut ekranu 2024-07-18 171935

Nazwa to np. Pula I, Bilet normalny, Bilet ulgowy, Kategoria I, itp., zależnie od potrzeb Twojego wydarzenia. 
Opis będzie widoczny w szczegółach puli na stronie sprzedażowej.
Dodatkowa informacja będzie widoczna dopiero na bilecie po jego zakupie.

 

W kolejnym kroku, po dodaniu nazwy puli, skonfiguruj jej szczegóły takie jak wielkość emisji, cenę, VAT oraz walutę (domyślnie jest to PLN).

W przypadku przygotowania sprzedaży pod numerowane miejsca siedzące pole "emisja" pozostaw puste. Kliknij tutaj i zobacz instrukcję konfiguracji miejsc siedzących.

Pamiętaj wybrać prawidłową stawkę VAT - dostępne wartości są uzależnione od rodzaju umowy z Going. lub Twojego statusu płatnika, tj. czynny lub zwolniony.

Już w czasie konfigurowania puli zobaczysz cenę końcową dla klienta, tj. bazową cenę biletu powiększoną o opłatę serwisową, którą ponoszą klienci.

Zrzut ekranu 2024-07-18 173349

Kliknij "DALEJ", aby przejść do menu puli, w którym włączysz ją do sprzedaży, skonfigurujesz dostępność sprzedaży lub automatyczne przełączanie, a także w razie potrzeby włączysz bilety imienne w konfiguracji biletu. 

Nowo skonfigurowane pule są wyłączone ze sprzedaży.

Polecamy od razu włączyć pierwszą pulę lub wszystkie inne, które mają być dostępne zaraz po włączeniu sprzedaży terminu - nie martw się, do czasu rozpoczęcia sprzedaży z poziomu wydarzenia lub terminu Twoje bilety nie będą dostępne do zakupu. 

Zrzut ekranu 2024-07-18 174142

Zrzut ekranu 2024-07-18 174549

Zapisz wszelkie zmiany, a następnie wróć do zakładki "Sprzedaż i publikacja" w menu terminu przez kliknięcie daty terminu po lewej stronie.

Powtórz wszystkie kroki z konfiguracji puli biletowej, jeśli chcesz dodać kolejne pule do sprzedaży.

 

 

 

 

 

W głównym widoku zakładki sprzedaż i publikacja możesz zmienić kolejność wyświetlania pul. W tym celu kliknij przycisk "ZMIEŃ KOLEJNOŚĆ". Następnie przeciągnij pule wedle uznania i zapisz zmiany przyciskiem "ZAPISZ KOLEJNOŚĆ".

 

USTAWIENIA

W tej sekcji możesz wyłączyć przekazywanie biletów (kliknij i przeczytaj na czym polega) oraz wyłączyć ukrywanie zamkniętych pul, gdy np. chcesz, aby kolejne pule były widoczne z punktu widzenia kupującego. Domyślnie obie funkcje są włączone.

Zanim użyjesz funkcji "Wyklucz ze zgód partnera" oraz "Sprzedaż z Empik Premium" skonsultuj się ze swoim opiekunem lub napisz do nas na clientcare@goingapp.pl

Uzupełnij pole "Maksymalna liczba sprzedaży", gdy chcesz z góry ustawić konkretną liczbę. Bardzo przydatne, gdy np. sprzedajesz kilka rodzajów biletów (lub ich cena zmienia się wg czasu), a miejsce Twojego wydarzenia ma określoną maksymalną pojemność - tym samym nie musisz uzupełniać emisji przy konfigurowaniu puli biletowej. 

Domyślnie w czasie jednej transakcji użytkownik może kupić 4 szt. biletów z każdej puli. Uzupełnij poniższe pola wg uznania, gdy chcesz zmniejszyć lub zwiększyć tę liczbę. UWAGA: domyślny limit nie dotyczy zakupu numerowanych miejsc siedzących z planu sali.

W poniższych sekcjach zaplanujesz automatyczną publikację, rozpoczęcie i koniec sprzedaży. Pamiętaj o wcześniejszym włączeniu pul sprzedażowych lub ustawieniu na nich czasówki zgodnej z rozpoczęciem sprzedaży.

Zaplanowanie rozpoczęcia sprzedaży nie będzie możliwe bez wgranego regulaminu.

Domyślnie sprzedaż zakończy się wraz z godziną otwarcia bram ustawioną na terminie.

 

image-png-Aug-02-2024-01-19-55-4815-PM

Włącz funkcję "Zabezpieczenie hasłem", gdy chcesz ograniczyć możliwość zakupu biletów jedynie wybranej grupie osób, której udostępnisz hasło. Przydatne w przypadku przedsprzedaży.

Funkcja przekierowania używana jest jedynie w uzasadnionych przypadkach. Skonsultuj się ze swoim opiekunem lub skontaktuj się z nami pod adresem clientcare@goingapp.pl

Teksty niestandardowe są również używane w uzasadnionych przypadkach. Pamiętaj, że kupujący w czasie zakupu powinien widzieć najbardziej aktualne dane dot. wydarzenia oraz cenę końcową, tj. bazową cenę biletu powiększoną o opłatę serwisową.

Po wprowadzeniu zmian w zakładce "Sprzedaż i publikacja" pamiętaj kliknąć przycisk "ZAPISZ".