Reguła zamknięcia służy do zamknięcia sprzedaży na określony termin funkcjonowania obiektu, tj. blokuje na wybrany w regule termin/slot możliwość zakupu biletu przez klienta.
Tak samo jak w przypadku reguł otwarcia, konfigurujemy:
- nazwę reguły,
- czy reguła jest cykliczna lub jednorazowa,
- godziny obowiązywania,
- czy kończy się w tej samej dobie,
- dni/dzień tygodnia, w których działa,
- okres obowiązywania reguły.
W tym wypadku nawet, jeśli aktywność jest czynna w godzinach 10:00-18:00, zostanie zamknięta na cały dzień w dniu 02.03.2023.
Natomiast w przykładzie powyżej, jeśli atrakcja jest czynna w godzinach 10:00-18:00, zostanie zamknięta na cały tydzień.
Reguły zamknięcia możemy użyć w dowolnej konfiguracji, nie tylko na całe dni lub tygodnie. Jeśli danego dnia atrakcja ma zostać zamknięta na np. tylko kilka godzin, wówczas ustawione w regule godziny zamknięcia na dany dzień spowodują, że klient kupując bilet i wybierając ten termin będzie mógł wybrać wyłącznie godziny spoza naszej reguły zamknięcia, np. atrakcja jest otwarta w godzinach 10:00-18:00 z slotami wejścia co godzinę, wprowadzimy regułę zamknięcia między 13:00 a 16:00, wówczas na ścieżce sprzedaży klient będzie widział do wyboru slot 10:00, 11:00, 12:00, 16:00 oraz 17:00.
Po ustawieniu wszystkich parametrów klikamy "ZAPISZ", aby zakończyć konfigurację naszej reguły.
Również, jak w przypadku pozostałych reguł, po dodaniu do “przestrzeni” priorytet ma reguła, która jest ustawiona wyżej. Regułę zamknięcia, natomiast, w każdym wypadku należy umiejscowić na liście obowiązujących reguł nad regułami otwarcia.