Zakładka KODY RABATOWE

Kody rabatowe służą nam do obniżania wartości zamówienia. W panelu jest możliwe wygenerowanie kodu kwotowego bądź procentowego. Kodów rabatowych możemy użyć zarówno przy sprzedaży stacjonarnej w koszyku w panelu, jak i na ścieżce zakupu online przez klienta.

Jak wygenerować kod rabatowy:

W pierwszej kolejności sprawdź, w przypadku pojedynczego kodu, czy nazwa, którą chcesz nadać, nie została już użyta, w przeciwnym wypadku przy zapisie konfiguracji pojawi się błąd, a kod nie zostanie wygenerowany poprawnie.

  1. Wybieramy, czy ma to być jeden, czy wiele kodów rabatowych.
  • Pojedynczy kod - generujemy jeden kod rabatowy
  • Wiele kodów - generujemy wiele losowych kodów z własnym ustawionym prefixem


2. Wpisujemy nazwę kodu rabatowego. W przypadku wielu kodów, wpisujemy “prefix”, czyli pierwszy człon kodu (dalszą cześć wygeneruje system). Mogą być stosowane jedynie znaki alfanumeryczne, czyli cyfry 0-9, litery A-Z, a-z.

3. Konfigurujemy kod: wybieramy  zakres obowiązywania (aktywność, konto partnerskie oraz typ biletu, na który ma działać kod rabatowy), typ zniżki, ustawiamy wartość, datę ważności oraz liczbę transakcji.

 - Aktywność - wybieramy aktywności, dla której ma działać kod. Jeśli dla wszystkich, zostawiamy domyślne “Wybierz wydarzenie”.

- Konto partnerskie - jeśli mamy kilka do wyboru, ustawiamy to, dla którego ma obowiązywać.
- Typ biletu - domyślnie dla wszystkich, możemy jednak wybrać konkretny typ biletu (o ile stworzyliśmy ich więcej w “typach biletów i  dodaliśmy je do obowiązujących “reguł cenowych”).

- Typ zniżki - tu możemy ustalić czy zniżka ma być kwotowa czy procentowa. Po wyborze rodzaju zniżki w sąsiednim polu wpisujemy tylko wartość liczbową (nie dopisujemy “zł” ani “%”).

- Następnie ustawiamy termin w jakim ma obowiązywać kod rabatowy, np. 27.02.2023-16.03.2023. Ustawienie daty od kiedy działa zniżka jest obowiązkowe. Jeśli nie dodamy terminu końcowego, kod będzie działał bez ograniczenia czasowego.

UWAGA❗: Jeśli chcemy ustawić kod tak, aby był ważny w konkretnym dniu, datę końcową wybieramy na dzień kolejny względem daty początkowej.

8. Limit transakcji - jest to określenie ile razy dany kod może zostać użyty. Jeśli chcemy, by był nielimitowany, możemy ustawić np. 10000000.

W przypadku generowania wielu kodów wpisujemy liczbę kodów, która chcemy wygenerować. W oparciu o stworzoną konfigurację. Limit jednorazowego wygenerowania paczki kodów wynosi 100 tysięcy.

Po wypełnieniu pul wybieramy opcję "ZAPISZ".

Podczas generowania wielu kodów należy odczekać do około 5 minut by pojawiły się w panelu. Jeśli ich nie widać, należy odświeżyć stronę.

Informacja po rozpoczęciu generowania paczki kodów:

❗UWAGA❗Data ważności w oknie konfiguracji kodu wyznacza dni, w których możemy danego kodu użyć przy zakupie online/w koszyku w panelu, nie określa on ramy czasowej, na którą można zakupić bilet z uwzględnieniem kodu rabatowego, np.: kod ważny w dniach 1-12 styczeń 2024 można użyć w tym przedziale czasowym, ale dokonać zakupu na termin wykraczający poza ten zakres.