Kody rabatowe służą nam do obniżania wartości zamówienia. W panelu jest możliwe wygenerowanie kodu kwotowego bądź procentowego. Kodów rabatowych możemy użyć zarówno przy sprzedaży stacjonarnej w koszyku w panelu, jak i na ścieżce zakupu online przez klienta.
Jak wygenerować kod rabatowy:
W pierwszej kolejności sprawdź, w przypadku pojedynczego kodu, czy nazwa, którą chcesz nadać, nie została już użyta, w przeciwnym wypadku przy zapisie konfiguracji pojawi się błąd, a kod nie zostanie wygenerowany poprawnie.
- Wybieramy, czy ma to być jeden, czy wiele kodów rabatowych.
- Pojedynczy kod - generujemy jeden kod rabatowy
- Wiele kodów - generujemy wiele losowych kodów z własnym ustawionym prefixem
2. Wpisujemy nazwę kodu rabatowego. W przypadku wielu kodów, wpisujemy “prefix”, czyli pierwszy człon kodu (dalszą cześć wygeneruje system). Mogą być stosowane jedynie znaki alfanumeryczne, czyli cyfry 0-9, litery A-Z, a-z.
3. Konfigurujemy kod: wybieramy zakres obowiązywania (aktywność, konto partnerskie oraz typ biletu, na który ma działać kod rabatowy), typ zniżki, ustawiamy wartość, datę ważności oraz liczbę transakcji.
- Aktywność - wybieramy aktywności, dla której ma działać kod. Jeśli dla wszystkich, zostawiamy domyślne “Wybierz wydarzenie”.
- Konto partnerskie - jeśli mamy kilka do wyboru, ustawiamy to, dla którego ma obowiązywać.
- Typ biletu - domyślnie dla wszystkich, możemy jednak wybrać konkretny typ biletu (o ile stworzyliśmy ich więcej w “typach biletów” i dodaliśmy je do obowiązujących “reguł cenowych”).
- Typ zniżki - tu możemy ustalić czy zniżka ma być kwotowa czy procentowa. Po wyborze rodzaju zniżki w sąsiednim polu wpisujemy tylko wartość liczbową (nie dopisujemy “zł” ani “%”).
- Następnie ustawiamy termin w jakim ma obowiązywać kod rabatowy, np. 27.02.2023-16.03.2023. Ustawienie daty od kiedy działa zniżka jest obowiązkowe. Jeśli nie dodamy terminu końcowego, kod będzie działał bez ograniczenia czasowego.
❗UWAGA❗: Jeśli chcemy ustawić kod tak, aby był ważny w konkretnym dniu, datę końcową wybieramy na dzień kolejny względem daty początkowej.
8. Limit transakcji - jest to określenie ile razy dany kod może zostać użyty. Jeśli chcemy, by był nielimitowany, możemy ustawić np. 10000000.
W przypadku generowania wielu kodów wpisujemy liczbę kodów, która chcemy wygenerować. W oparciu o stworzoną konfigurację. Limit jednorazowego wygenerowania paczki kodów wynosi 100 tysięcy.
Po wypełnieniu pul wybieramy opcję "ZAPISZ".
Podczas generowania wielu kodów należy odczekać do około 5 minut by pojawiły się w panelu. Jeśli ich nie widać, należy odświeżyć stronę.
Informacja po rozpoczęciu generowania paczki kodów:
❗UWAGA❗Data ważności w oknie konfiguracji kodu wyznacza dni, w których możemy danego kodu użyć przy zakupie online/w koszyku w panelu, nie określa on ramy czasowej, na którą można zakupić bilet z uwzględnieniem kodu rabatowego, np.: kod ważny w dniach 1-12 styczeń 2024 można użyć w tym przedziale czasowym, ale dokonać zakupu na termin wykraczający poza ten zakres.