Faktury i rodzaje płatności.

Po dodaniu do koszyka wybranych aktywności/produktów istnieje możliwość wyboru kilku rodzajów sposobu płatności oraz faktur.

FAKTURY

 

1. FAKTURA SKRÓCONA:

Do wystawienia faktury skróconej wystarczy sam numer NIP. Taki rodzaj faktury dostępny jest jedynie do 450 zł - powyżej tej kwoty, opcja ta zostanie zablokowana.


Po wpisaniu numeru NIP klikamy przycisk “ZAPŁAĆ”. Następnie wybieramy metodę płatności. Jeśli klient płaci gotówką, mamy możliwość wpisania kwoty, a system wyliczy ile wydać reszty.

❗UWAGA❗ Jeśli została wybrana metoda płatności oraz potwierdzenie wyboru poprzez klikniecie przycisku "Potwierdź" NIE MOŻNA COFNĄĆ STRONY, ABY ZMIENIĆ RODZAJ PŁATNOŚCI!

Na kolejnej stronie możemy pobrać ręcznie bilet (opcja "Drukuj bilet"), następnie wracamy do panelu Going klikając przycisk “Powrót do strony głównej”.

Wyświetli się ekran z podsumowaniem sprzedaży. Możemy tu również zeskanować od razu bilet. Wydrukowany paragon powinien wyglądać podobnie jak ten pokazany na zdjęciu poniżej. 

2. FAKTURA PEŁNA/IMIENNA

Aby wystawić fakturę pełną oraz imienną, należy wybrać opcję - Faktura VAT.


Po przejściu do płatności zostaniemy poproszeni o wypełnienie danych.

Pierwsze 3 pola są obowiązkowe tzn. imię, nazwisko oraz adres e-mail.

  • Jeśli wpiszemy NIP, dane firmy zostaną pobrane automatycznie.
  • Przy wybraniu opcji FV imienna - wszystkie dane musimy wprowadzić ręcznie. Pole NIP wtedy zostawiamy puste, a w polu nazwa firmy wpisujemy imię i nazwisko.

Reszta procesu działa analogicznie jak przy poprzednim przykładzie.

3. PARAGON:

Ostatnia funkcja to drukowanie zwykłego paragonu. W tym przypadku zostawiamy domyślny wybór ("Bez dodatkowych danych"). Dalszy proces działa analogicznie jak przy poprzednich przykładach.

Opcja “Z danymi” działa jako zwykły paragon, natomiast zmienia to widok w kalendarzu (widać wtedy imię, nazwisko i e-mail klienta który kupił bilet stacjonarnie).

RODZAJE PŁATNOŚCI

 

1. PODZIELONA PŁATNOŚĆ:

Jest to funkcjonalność, która umożliwia opłacenie koszyka poprzez dwie różne formy płatności lub pobranie zaliczki. Poniżej przykład działania:

Po wyborze “Podziel płatność” wyświetla się okienko, w którym wpisujemy pierwszą część kwoty do zapłaty.



Wpisujemy pierwszą część kwoty do zapłaty, na przykład: klient płaci 50 zł gotówką - klikamy “zapłać”.

Analogicznie wybieramy “gotówka” i klikamy potwierdź.

Następnie system przenosi nas na stronę główną. Mamy możliwość dokończenia płatności lub zapisania jako zaliczkę (więcej o zaliczkach w tym miejscu: 🦥Zakładka - Transakcje opóźnione).

Po kliknięciu “DOKOŃCZ PŁATNOŚĆ” możemy ponownie przejść proces płatności, aby dopłacić pozostałą kwotę. 

Wybieramy metodę płatności (na przykładzie poniżej - karta - zatwierdzamy, wracamy na stronę główną).

W tym momencie został wydrukowany paragon z informacją, jaka część kwoty została opłacona gotówką, a jaka kartą.

2. KOSZYK UDOSTĘPNIONY: 

Po dodaniu produktów do koszyka, wybraniu typu transakcji i wypełnieniu danych klienta możemy go udostępnić, aby klient mógł dokonać płatności online. 

W kolejnym etapie wyświetli nam się podsumowanie zamówienia oraz link do płatności. Link możemy również pobrać z zakładki "TRANSAKCJE OPÓŹNIONE"

Po wejściu w link klient będzie mógł dokonać płatności za zamówienie poprzez PayU.

Więcej o koszyku udostępnionym i transakcji opóźnionej tutaj.